Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Poniżej pięć kroków aby zwiększyć sprzedaż odzieży w swoim sklepie na Selino.pl:

Zadbaj o social media
Prowadzenie Facebooka czy Instagrama to podstawa! Dzięki tym portalom (a także innym!) będziesz w stanie skutecznie zwiększyć swoje zasięgi w sieci, pozyskać potencjalnych klientów czy zachęcić fanów do zakupu. Dbaj jednak o to, aby:
  • postować regularnie
  • dodawać merytoryczne i ładnie wizualne treści
  • zachęcać fanów do dyskusji i zostawiania „lajków”
Współpracuj z influencerami
Kim jest influencer? Wpływową osobą, która posiada ogromne zasięgi w swoich kanałach komunikacyjnych i wykorzystuje je w celach komercyjnych. Bardzo wielu influencerów współpracuje barterowo. Oznacza to tyle, że w zamian za produkty z Twojego sklepu, pokażą je wśród swoich fanów i opowiedzą o Twoim sklepie.

Jeżeli nie wiesz, gdzie ich szukać – spróbuj platform takich jak: Whitepress czy ReachABlogger.

Równie dobrze możesz po prostu poszperać na Facebooku, YouTube czy Instagramie i poszukać ich na własną rękę. To nie jest trudne – przy dobrze influencerów, zwróć jednak uwagę na parę czynników, np.:
  • liczba obserwujących
  • regularność postowania
  • interakcje z fanami
Artykuły sponsorowane
Pomyśl o wykupieniu artykułów sponsorowanych. Nawet za kilkadziesiąt złotych możesz opublikować artykuł na zewnętrznym portalu, który może skutecznie reklamować Twój sklep. Co więcej, artykuły sponsorowane z linkami do Twojego sklepu mogą skutecznie polepszać Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Wypozycjonuj swój sklep!
Pozycjonowanie wydaje się być skomplikowane i rzeczywiście jest. Istnieją jednak działania, w które możesz wykonać samodzielnie i nie są skomplikowane! Zacznij od najprostszej rzeczy – zadbaj o opisy produktów, jak i kategorii. Postaraj się, aby te opisy były merytoryczne, rozbudowane oraz oryginalne (nie kopiuj wszędzie tej samej treści!). Dzięki temu znacząco wzmocnisz swoje pozycje w Google i dasz się łatwiej odnaleźć potencjalnym klientom.
Dodaj nowe produkty!
Pamiętaj o tym, że większa oferta = większy wybór = więcej zamówień! Zadbaj o swoją ofertę i dodawaj regularnie nowe wzory! Szukaj inspiracji na portalach takich jak Pinterest, przeglądaj internet i inspiruj się, dostarczając swoim odbiorcom nowe wzory. Klienci lubią widzieć, że „coś się dzieje” w Twoim sklepie – dodaj zatem nowe wzory i zyskaj dzięki temu więcej!
Umieść produkt w zewnętrznym sklepie partnerskim MegaKoszulki.pl
Oferujemy dodatkową, całkowicie dobrowolną opcje polegającą na włączeniu Twoich produktów do sprzedaży zewnętrznego sklepu partnerskiego MegaKoszulki.pl, będącego jednym z największych sklepów internetowych w Polsce sprzedających odzież z indywidualnymi nadrukami. Właścicielem sklepu MegaKoszulki.pl jest firma Reflect Group, będąca również właścicielem platformy Selino.pl, dzięki czemu występuje pełna transparetność rozliczeń i przeprowadzonych transakcji. Dzięki tej opcji możesz uzyskać dodatkową sprzedaż Twoich produktów bez jakichkolwiek nakładów finansowych czy marketingowych.
Pamiętaj o rabatach
Rabat to nie tylko stolica Maroko! To również idealne narzędzie do aktywizacji niezdecydowanych klientów. W panelu zarządzania sklepem masz możliwość tworzenia kodów rabatowych, do czego Ciebie zachęcamy. Z doświadczenia wiemy, że nawet 5 czy 10% upustu cenowego zwiększa skutecznie sprzedaż, szczególnie wśród niezdecydowanych klientów! Nie martw się mniejszym zarobkiem – pamiętaj, że lepiej zarobić mniej niż wcale.
Płatne promocje
Skoro jesteś dostępny na Facebooku, jak i w Google – pomyśl o wykupieniu płatnych reklam. Zarówno Menedżer Reklam Facebooka, jak i Google Adwords są bardzo rozbudowanymi narzędziami do tworzenia płatnych reklam, które wyświetlają się tylko osobom określonym przez Ciebie lub po wpisaniu odpowiedniej frazy w Google. Warto poznać podstawową obsługę tych narzędzi, gdyż dzięki nim będziesz w stanie docierać jeszcze szybciej i skuteczniej do potencjalnych klientów.

TIP: Nie używaj opcji „Promuj post” na Facebooku – zamiast tego użyj Menedżera Reklam, dzięki któremu skuteczniej dotrzesz do ludzi, nie „przepalając” budżetu reklamowego.
Konkursy
Konkursy to najłatwiejszy sposób na promocję swojego Fanpage, jak i pozyskanie dodatkowych obserwujących. Zorganizuj konkurs dla swoich odbiorców, w którym nagrodą będzie produkt z Twojego sklepu. Ludzie bardzo szybko zaangażują się w zadanie konkursowe, a Ty zyskasz dzięki temu dodatkowy rozgłos. Ogłaszając konkurs, pamiętaj o kilku ważnych rzeczach:
  • Wyznacz zadanie konkursowe angażujące użytkowników
  • Pamiętaj, aby zasady konkursu były proste i zrozumiałe
  • Nigdy nie losuj zwycięzców – to nielegalne! (Najlepiej nie wspominaj nigdzie o losowaniu)
  • Wyznacz konkretną datę i godzinę zakończenia konkursu